start  |  mail  | 

Samorządowe Gimnazjum nr 1 w Busku-Zdroju

Strona główna   |   Plan lekcji   |   Galeria   |   Biblioteka   |   Gimwizjer

Szkoła

Uczniowie

Wyjazdy edukacyjne

Kontakt

Dane teleadresowe szkoły

Samorządowe Gimnazjum nr 1 w Busku-Zdroju
ul. Grotta 3
28-100 Busko-Zdrój
tel/fax: (41)3786112
sg1busko@interia.pl

więcej...

Kontakt z administratorem

Pytania, wątpliwości i sugestie dotyczące strony lub dziennika elektronicznego, proszę kierować na adres:
admin@sg1.busko.pl
lub
gimnazjum@sg1.busko.pl

Licznik odwiedzin

Projekty edukacyjne - Biologia

Projekt badawczy z biologii - Pyłek roślin okrytonasiennych

Uczniowie klasy 2d zadali sobie pytanie: Czy ziarna pyłku mogą być podstawą do klasyfikacji i rozpoznawania roślin?
Aby rozwiązać problem musieli wykonać szereg zadań; Nauczyli się rozpoznawać kilka pospolitych roślin.

Emilia Szczepańska wykonała zdjęcia wykorzystane później w prezentacji multimedialnej, Dominika Lisek i Damian Sator zebrali okazy roślin i przygotowali karty zielnikowe wraz z Krystianem Kolarzem.
Meri Minasyan obserwowała ziarna pyłku zebranych roślin pod mikroskopem i wykonała ich szkice, Jakub Zielonka przygotował podsumowującą pracę - prezentację multimedialną.

Prezentując wyniki swoich badań uczniowie przedstawili nie tylko znaczenie pyłku dla roślin, ale i innych organizmów, które pyłek roślinny wykorzystują.

Charakterystyczny dla każdego gatunku rośliny okrytonasiennej kształt, wielkość i rzeźba powierzchni ziaren pyłku może być przydatna w botanice, a także wykorzystana również w badaniach kryminalistycznych lub archeologicznych.

klasa 2d

Badania antropometryczne w populacji gimnazjalistów

Badania antropometryczne polegają na pomiarach określonych części ludzkiego ciała. Czterech chłopców z klasy 2c - Mateusz Parcewicz, Patryk Plisak, Karol Karpiński i Kuba Draus podjęło próbę odpowiedzi na pytanie:
Czy istnieje prawidłowość pozwalająca określić ilość osób z konkretną długością stopy w określonej grupie ludzi?

Zebrali dane dotyczące długości stopy 120 osób w tym samym wieku (15 lat). Przy okazji chłopcy przedstawili użyteczność badań antropometrycznych w projektowaniu odzieży, maszyn czy przestrzeni użytecznej. Powiedzieli też nieco o zastosowaniu antropometrii w medycynie, archeologii i kryminalistyce (kto oglądał serial "Kości", wie o co chodzi).

Przedstawiona na końcu prezentacji prosta symulacja badań antropometrycznych potwierdziła wyniki prezentowanych badań.

klasa 2c

Czy Ponidzie jest atrakcyjne pod względem przyrodniczym?

W dniu 27 maja grupa uczniów z klasy 2b : Dominik Dudziec , Konrad Grosicki, Marcin Koper, Szymon Gwóźdź, Karol Kupiec, Mateusz Stępień zrealizowała i przedstawiła projekt edukacyjny "Czy Ponidzie jest atrakcyjne pod względem przyrodniczym?". Projekt realizowany był pod kierunkiem pani Izabeli Trelińskiej.

Celem projektu było przedstawienie walorów przyrodniczych Ponidzia i zachęcenie słuchaczy do samodzielnego poznania atrakcji turystycznych regionu. Mało jest, w krajobrazie Polski, miejsc tak wyjątkowych jak Ponidzie, gdzie łączy się natura i sztuka.

Zróżnicowana budowa geologiczna i rzeźba terenu tworzy tutaj olbrzymią różnorodność siedlisk. Na tym stosunkowo niewielkim obszarze odnajdziemy zarówno roślinność stepową, jak i wspaniały las bukowy. Uzupełnieniem rodzimej flory jest roślinność egzotyczna występująca na terenie parków podworskich. Do odwiedzenia tych okolic zachęcają także liczne zabytki architektury, świadczące o ciekawej historii tego regionu.

Ponidzie to teren atrakcyjny nie tylko dla przyrodników, ale również i dla turystów poszukujących ciszy i spokoju, preferujących aktywny wypoczynek.

Wszystkim podobały się zdjęcia zamieszczone w prezentacji, przedstawiające najcenniejsze pod względem przyrodniczym miejsca, oddające niewątpliwy urok Ponidzia .

Prezentacja zyskała uznanie uczniów klasy 2b oraz wychowawczyni klasy.

klasa 2b

Stres - współczesnym zagrożeniem dla prawidłowego funkcjonowania organizmu

biologia


Uczniowie klasy 2 a w składzie: Daria Gunia, Anna Radota, Adam Nowak, Cezary Kapusta i Magdalena Sienkiewicz zrealizowała i przedstawiła projekt edukacyjny: "Stres - współczesnym zagrożeniem dla prawidłowego funkcjonowania organizmu".

Projekt był realizowany pod kierunkiem pani Izabeli Trelińskiej i przedstawiony został 17 maja 2011r na lekcji biologii.

Celem projektu było przedstawienie różnych obliczy stresu, zarówno dobrego jak i tego , który działa niekorzystnie na nasz organizm powodując zmiany w jego prawidłowym funkcjonowaniu.

Analiza ankiet, przeprowadzonych wśród uczniów naszej szkoły w ramach projektu pokazała, że znaczna grupa nie radzi sobie ze stresem. Dlatego zaprezentowaliśmy kilka ćwiczeń relaksacyjnych, które pozwalają skutecznie rozładować stres.

Prezentacja spotkała się z uznaniem ze strony pani Dyrektor , jak i szkolnych kolegów i koleżanek.

klasa 2a

Konkursy

Sport

Projekty edukacyjne

Absolwenci

Samorządowe Gimnazjum nr 1 w Busku-Zdroju ©2010 - E.K.